Keresés ebben a blogban

2011. február 5., szombat

Lúdláb torta

Születésnapi torta. Belül lúdláb torta, piskótával, párizsi krémmel, a borítása kávés fondant Kiskukta módszere alapján, zselatinos íróka (saját kreálmány) és fondant virágok. A párizsi krémet TücsökBogár blogjában találtam.

Hozzávalók a piskótához:
4 tojás
4 ek víz
8 ek cukor
8 ek liszt
2 kk sütőpor








A piskótát két lapban sütöttem meg. A tojásokat szétválasztjuk,  a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgáját a cukorral és a vízzel kikeverjük, hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, majd a masszába beleforgatjuk a tojások habját. kivajazott-lisztezett tortaformában megsütjük.
A tésztát a forma széleire kissé felhúztam, így sülés után egy homorú lapot kaptam, a másik lapot ugyanígy sütöttem meg. A két lap összeborítva belül egy üreget adott, ebbe került a krém.

Hozzávalók a párizsi krémhez:
2,5 dl tejszín
25 dkg cukor
12,5 dkg kakaópor (20% zsírtartalmú)
35 dkg vaj

A tejszínt a cukorral felforraltam, és pár percig főztem (könnyen kifut). Belekevertem a kakaót és  10 dkg vajat, jól elkevertem. Mikor kihült, felhabosítottam a maradék vajat, majd belekevertem a kakaós masszát. Jól eldolgoztam. Finom, könnyen kezehető krém lett belőle.

 Az alsó lapot megkentem a krém felével, meggybefőttet nyomkodtam bele, rákentem a krém nagy részét. Kb. a negyede maradt a torta külső bevonására. Ráboratottam a másik lapot, egyenes felével felfelé. Bevontam a maradék rémmel, hűtőbe tettem dermedni.

A fehér fondantot 2in1 kávéval eldolgoztam, a tortát bevontam vele. A csíkok írókával készültek, ehhez 1 kk zselatint 4 ek vízben feloldottam, oldódásig melegítettem, majd annyi porcukorral kevertem ki, hogy sűrű, de még folyékony masszát kapjak. Piros zselés ételfestékkel színeztem. A virágokhoz szintém ételfestékkel színezett fondantot használtam. Kikeveréskor az íróka és a virágok színe egyforma volt, az íróka száradás közben kicsit kivilágosodott. Először virágokkal díszítetem a tetejét is, de nem tetszett, így kerültek rá a rózsák.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...