Keresés ebben a blogban

2011. október 31., hétfő

Négerkocka

Nagymamám szokta sütni, már régen kerestem a receptjét. Ma véletlenül megtaláltam az egyik régi szakácskönyvben kézzel beleírva (úgy 30 éves lehet a recept). Azonnal meg kellett csinálnom!


Hozzávalók a tésztához:

4 tojás
300 g cukor
10 ek víz
100 g darált dió
200 g liszt
2 ek kakaó
1 cs sütőpor

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből egy csipet sóva habot vertem. A sárgáját a vízzel és a cukorral habosra kevertem, beleszitáltam a kakaót és a sütőporral elkevert lisztet,  (most nem tettem bele diót a legkisebb még nem ehet, liszttel helyettesítettem), végül beleforgattam a tojáshabot.Kivajazott lisztezett tepsibe simítottam és tűpróbáig sütöttem.

Hozzávalók a krémhez:
2 ek liszt
200 ml tej
200 g porcukor
200 g margarin
1 kk vanília aroma

A tejből és a lisztből sűrű krémet főztem, vízfürdőben kihűtöttem. A margarint a vaníliával és a porcukorral habosra kevertem, hozzáadtam a kihűlt masszát, jól kikevertem

A kihűlt tészta tetejére kentem a krémet. hűtőbe tettem. Elkészítettem a csokimázat.

Hozzávalók a csokoládémázhoz:

100 g vaj
2 ek kakaó
3 ek cukor

A hozzávalókat lábasban kis lángon összemelegítettem, míg a vaj felolvadt (főzni nem szabad!), majd a hideg krémre öntöttem, gyorsan elsimítottam.

Ha kihűlt, lehet szeletelni.

2 megjegyzés:

  1. A mi régi négerkocka receptünk merőben más, de ez a változat jobban is tetszik! Engedelmeddel elviszem...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...