Keresés ebben a blogban

2011. június 13., hétfő

Pillangós-virágos torta

Az alsó torta csokis piskóta fehércsokis-őszibarackos krémmel, a felső fahéjas piskóta barackos túrókrémmel.

Csokis-barackos torta
Hozzávaló a laphoz:
4 tojás
220 g liszt
200 g cukor
30 g kakaó
100 ml víz
100 ml olaj
1 cs sütőpor

A tojások fehérjét habbá vertem, a sárgáját a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a vizet, olajat, majd a kakaóporral és sütőporral elkevert lisztet. A tojáshabot beleforgattam, kivajazott-lisztezett 26 cm-es formában megsütöttem. 3 lapba vágtam.

Hozzávalók a krémhez:
200 g fehér csoki
3 tojás sárgája
125 g cukor
50 g keményítő
250 ml tej
1 cs vaníliás cukor
250 g Ráma margarin

1 őszibarack konzerv
1 cs vaníliás pudingpor

A hozzávalókból csokikrémet főztem. A barackokat vékony szeletekre vágtam. A levét a pudingporral felfőztem.

A lapokra először csokikrémet kentem, majd rátettem a barackszeleteket, végül a barackos krémet. a tortát kívülről a csokikrémmel vontam be, félretettem a hűtőbe.

Fahéjas-túrós torta
Hozzávalók a tésztához:
2 tojás
125 g liszt
100 g cukor
50 ml víz
50 ml olaj
1/2 cs sütőpor
1/2 kk fahéj

A szokásos módon piskótát sütöttem 16 cm-es formában, ezt is 3 lapba vágtam.


Hozzávalók a krémhez:
125 g krémes túró
75 g Ráma margarin
50 g porcukor
1 cs vaníliás cukor

A hozzávalókból krémet kavartam, a lapokat ezzel töltöttem meg. Az alsó krémbe barackokat is nyomkodtam. Kívülről a csokikrémmel vontam be, ezt is a hűtőbe tettem.

Meggylével készült babarózsaszín fondanttal vontam be az alsó tortát, kis krémet tettem a közepére, a fehér fondanttal bevont felső tortát az ragasztotta oda. a virágok szintén fondantból készültek. Az oldalát tojásfehérjéből készült írókával díszítettem. A pillangó készen vett, ehető ostyából készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...