Keresés ebben a blogban

2011. március 8., kedd

Be Happy torta

Hangulatjavító szülinapi ajándéknak készült, csupa csoki torta, telis-tele boldogsághormonokkal ;D
 A tésztához Kiskukta tortatésztáját használtam. Hozzávalók:
2 tojás
150 g cukor
170 g liszt
2 ek kakaó
75 g olaj
75 g tej
1/2 cs sütőpor
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjéből egy csipet sóval kemény habot vertem. A tojássárgákat a cukorral habosra kevertem, belekevertem az olajat és a tejet, majd lassan hozzáadtam a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet. Végül beleforgattam a tojásfehérje habot.
16 cm-es vajazott-lisztezett formában sütöttem meg.
A tésztát 3 lapba vágtam és csokikrémmel megtöltöttem

Hozzávalók a krémhez:
3 tojássárgája
125 g porcukor
1 cs vaníliás cukor
50 g étkezési keményítő
250 ml tej
200 g csokoládé
250 g vaj/margarin

A tojássárgákat a porcukorral elkevertem, hozzáadtam a tejet és a keményítőt, sűrű krémet főztem belőle. Vízfürdőben kihűtöttem. A csokit (még mindig a maradék télapók) felolvasztottam. Amikor a csoki és a vaníliás krém kihűltek a vajat habosra kevertem és hozzáadtam kanalanként a csoki és a vaníliás krémet.
A tortát megtöltöttem (a krém fele elég lett), bevontam a csokikrémmel, majd a fondanttal. A Smiley arca kis olajjal hígított zselés ételfestékkel készült, ecsettel lett felfestve. 

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...