Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 21., szombat

Minitorták

Konyhatündér elbúcsúzott a bölcsődétől, a gondozóknak és a dadusnak ezekkel e tortácskákkal mondtunk köszönetet.
16 cm-es Eszterházi-torták, csokigallérral, krém- és csokidíszekkel.

A tésztához egy nagy lapot sütöttem, ebből vágtam ki a tortalapokat. Egy torta 3 lapból állt, egy adag főzött rumos vaníliakrémmel töltöttem meg mindhármat.




Hozzávalók a tésztához:

4 tojás
100 ml olvasztott vaj
100 ml víz
100 g darált dió
200 g cukor
200 g liszt
1 cs sütőpor

A tojások sárgáját a vajjal, cukorral fehéredésig kevertem, hozzáadtam a vizet és a sütőporral elkevert lisztet, majd a tojások habbá vert fehérjét is beleforgatta. Kivajazott-lisztezett tepsiben megsütöttem.

A krémhez:

1 cs vaníliás pudingpor
5 ek cukor
2 ek rum
400 ml tej
200 g margarin vagy vaj

A pudingot megfőztem, amikor kihűlt vajjal és a rummal kikevertem.

A csokigallérhoz fehér- és tejcsokit használtam, a fehér csoki egy részét piros festékkel színeztem. Még meleg volt, így nem szilárdult rendesen a csoki, bezzeg télen a teraszon pár perc alatt használhatóvá dermedt:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...