Keresés ebben a blogban

2011. december 16., péntek

Mézes-krémes torta

Céges évbúcsúztató-kollégabúcsúztatóra készült a torta.

Az alsó szint 30 cm-es, a felső 24 cm-es puha mézeskalácstészta, rumos krémmel töltve, a ejére mézeskalácsdíszítést tettem.

Hozzávalók a tésztához:
5X
2 tojás
50 ml méz
50 ml étolaj
50 g cukor
150 g liszt
1/2 kk mézeskalács fűszer
1/2 kk sütőpor
 
A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukorral kikevertem, majd hozzáadtam a mézet, olajat, llisztet, végül beleforgattam a tojásfehérje habot is. Kikent-lisztezett formában, 130-150 fokos sütőben sütöttem. A teteje hamar pirulni kezdett, azt alufóliával letakartam, hogy ne égjen meg.
A nagyobb laphoz 6, a kisebbhez 4 tojásból csináltam a tésztát. Kihűlés után mindegyiket 3 lapba vágtam, és megtöltöttem a krémmel:

Hozzávalók a krémhez:
1200 ml tej
5 tojás
15 ek cukor
3 ek rumaroma
12 ek liszt
500 g margarin (Ráma)

A tojásokat a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a lisztet, majd a tejet. Az egészből sűrű krémet főztem, kihűtöttem. A margarint a rumaromával kihabosítottam, majd a krémet belekevertem.


A tortákat natúr fondanttal vontam be. Tojásfehérje írókával és cukordrazséval díszítettem. Az aljára szalagot kötöttem, a tetejére pedig az előre elkészült mézeskalács mécsest tettem.

A torta tulélte a 60 km autózást, a mézeskalács dísz széle kopott meg kicsit valahol.







3 megjegyzés:

  1. Egyszerű, de szép torta! Nem is gondoltam volna, hogy mézeskalács tésztából torta is készíthető! Biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
  2. Isteni Isteni Isteni! Nagyon finom volt! :)Enikő

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...