Keresés ebben a blogban

2012. február 14., kedd

Csokigalléros lúdlábtorta

A mai  családi tortánk. Először készítettem csokigallért, ahhoz képest, hogy éjféltájt került sorra (az első első tortalap nem tetszett, így sütöttem még egy hagyományos piskótát), nem is lett vészes.

Vizes piskóta-krém-meggy-krém-piskóta-krém-csokigallér-csokidíszek.

Hozzávalók a piskótához:
4 tojás
4 ek víz
3 ek liszt
1 ek étkezési keményítő
1 ek kakaópor
4 ek cukor
1 kk sütőpor

Piskótatésztát sütöttem, majd kettévágtam.

Hozzávalók a krémhez:
100 g tejcsokoládé
400 g habtejszan
50 g cukor
1 cs zselatin fix

A tejszínt, csokit a cukorral felforraltam (reggel), hagytam kihűlni (estig), majd a zselatin fix-el felvertem.
A piskótára egy vékony réteg krémet kentem, megraktam meggybefőttel, beborítottam a krémmel, majd ismét a  piskóta következett. Végül az egész tortát bevontam a maradék krémmel. Hűtőbe tettem dermedni.
Elkészítettem a csokigallért.

Hozzávalók a csokigallérhoz:
50 g fehér csokoládé
150 g tejcsokoládé

Lemértem a torta kerületét, majd sütőpapírból megfelelő hosszúságú és magasságú csíkot vágtam. A fehér csokit felolvasztottam, a papírra mintákat csepegtettem. Eredetileg szíveket terveztem, de túlságosan folyékony csokival kezdtem dolgozni, így csak cseppek lettek belőle. Hagytam megszilárdulni.
Felolvasztottam a tejcsokit és a papírcsíkra felkentem a tejcsokit spatulával. Amikor már dermedt, de még hajlékony volt a csíkot a torta köré simítottam (értelemszerűen a sütőpapírral kifelé), majd a sütőpapírt lehúztam. Az egyenetlenségeket késsel levágtam. A hűtőben teljesen megszilárdult.
A maradék csokiból sütőpapírra szíveket rajzoltam, amikor teljesen megszilárdult szépen le lehetett venni, ezzel diszítettem a tortát.

1 megjegyzés:

  1. Hát ez álomszép lett!
    Nagyon ügyes vagy!
    Megpróbálom utánad csinálni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...