Keresés ebben a blogban

2011. február 27., vasárnap

Hájas tészta

Nagymamám gyakran sütött hájas tésztát. most kaptam 1 kg darált hájat, nosztalgiáztunk kicsit.

Hozzávalók:
40 dkg darált sertésháj
70 dkg liszt
2 ek tejfől
1 ek ecet
1 kk cukor
1 kk só
1 tojás
kb 4 dl szódavíz





A hájat 10 dkg liszttel összegyúrjuk, hűtőbe tesszük. A maradék hozzávalókból tésztát készítünk, 15 percig pihentetjük. A tésztát vékonyra kinyújtjuk, a hájjal megkenjük, felcsavarjuk, majd 4 részre hajtjuk. Hűtőben 20 percet pihentetjük, majd újra kinyújtjuk, felcsavarjuk és három részbe hajtjuk, megint pihentetjük. Ezt még kétszer megismételjük. A kész tésztát különböző sós és édes süteményekhez használhatjuk.

Most kosárkákat, hajtókát (párnát) és krémeslapot sütöttem belőle.
A kosárkákhoz a tésztát fél cm vastagságúra nyújtottam, pogácsaszaggatóval köröket vágtam ki belőle, minden második kör közepét kisebb szaggatóval kivágtam. A tele lapokat a tepsiben vízzel megkentem és a gyűrűket rátettem. 180 fokos sütőben megsütöttem. A kész kosárkákat eper, málna és baracklekvárral töltöttem meg.





A hajtókához ugyanúgy köröket vágtam ki, a közepükbe egy kiskanál sziva vagy meggylekvárt (kemény lekvárok) tettem, félbehajtottam, a széleket összenyomkodtam. 180 fokon sütöttem.






A krémeslaphoz a tésztát nagyon vékonyra (kb 2 mm) nyújtottam, villával megszúrkáltam és megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...