Keresés ebben a blogban

2012. július 1., vasárnap

Kakashi torta

Kakashi cake

Sütiszörn szülinapi tortája. Sajnos csak egy estém volt rá, így nem pont olyan lett, mnt amit elképzeltem.
Nem akartam a hagyományos "felfestem a képet" tortát, inkább valami eredetit, így választottam a feje búbját a figurának.


 A haja eredetiben hosszabb, de ahhoz fondantból kellett volna előző este megformázni, hogy kiszáradjon. Így tojáshabból készült a rövidhajú változat.

Belül fahéjas piskóta almakrémmel töltve.

Hozzávalók a piskótához:4 tojás
200 g cukor
100 ml tej
100 ml olaj
150 g liszt
100 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
1/2 cs sütőpor
1 kk fahéj

A tojásfehérjét habbá vertem, a liszteket a sütőporral és fahéjjal elkevertem. A többi hozzávalót jól kidolgoztam, belekevertem a lisztet, majd a tojáshabot beleforgattam. Kikent-lisztezett formában megsütöttem.
Hozzávalók a krémhez:
4 közepes alma
200 g cukor
1 cs vaníliás pudingpor
300 g margarin

Az almákat meghámoztam, lereszeltem, majd a cukorral feltettem párolódni. Mindíg adtam hozzá egy kis vizet, hogy le ne égjen és pépesre főztem. Felöntöttem, hogy 500 ml legyen, és a pudingporral besűrítettem, kihűtöttem. A margarint kihabosítottam, belekevertem az almakrémet.

A tortát fondanttal burkoltam, a haja tojásfehérje-hab lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...