Keresés ebben a blogban

2013. február 17., vasárnap

Orosz fánk - пончики

Gyerekkorom kedvence.

Hozzávalók:

3 pohár liszt
2 tojás
2 dkg élesztő
1 ek cukor
2 ek méz

60 g vaj
1 pohár tej
A sütéshez olaj, a szóráshoz porcukor.


A tejet meglangyosítottam, az élesztőt a cukorral és 1 ek liszttel felfutattam. Hozzákevertem a tojást, mézet, olvasztott vajat, lassan beleszórtam a lisztet és jól kidolgoztam a tésztát.
Langyos helyen 1,5-szeresre kelesztettem, lisztezett deszkán kézzel ujjnyi vastagra nyújtottam, majd 8 cm-es köröket vágtam belőle. Az ujjammal a közepüket kilyukasztottam, majd hagytam kelni a fánkokat.
Az olajat közepes lángon felmelegítettem (nem szabad forrónak lennie!), a fánkokat megsütöttem, konyhai törtővel a zsiradékot leitattam, majd porcukorral megszórtam.

Itt szénhidrátszegény verzió készült, diabestar liszttel, 1,5 pohár tejjel és porédesítővel megszórva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...