Keresés ebben a blogban

2012. január 4., szerda

Variációk sodort tésztára

Limaránál láttam a sodort tésztát, azóta sokféle variációban elkészítettem.Kenyérsütő gépben összekészítem a hozzávalókat, a tésztát nyújtom kenem (vagy nem kenem), sodrom, vágom, csavarom hangulattól és sütitől függően.

Hozzávalók:
320 ml folyadék, abből
                           1 pohár tejföl/kefír/joghurt/tejszín
                            a többi tej, de fehérbort is használtam már
20 g élesztő
1 kk só
5-10 kk cukor (attól függően, mi lesz belőle)
50 g olvasztott vaj
600 g liszt (teljes kiőrlésű is mehet bele)
esetleg kakaópor, fahéj

a kenéshez 100 g olvasztott vaj

A tésztát este szoktam összeállítani, készre formázni, majd a sütőpapíros tepsin éjszaka a hűtőben pihen, reggel hideg sütőben kezdem sütni, kb. fél óra alatt kész a megel péksüti. (Munkanapokon is!)

Fahéjas tekercs
Kinyújtottam, fahéjas cukorral elkevert vajjal megkentem, tekercseket formáztam belőle. 

Fahéjas briós
A tésztába fahájat tettem, az egészet fahéjas sziruppal kentem át, és megsütöttem. Nem sodortam.

Duplacsokis csiga
Kinyújtottam, a vajat cukros kakaóval olvasztottam fel (csokimáz), ezzel kentem, feltekertem, újra kinyújtottam a tésztát, megint megkentem csokimázzal, feltekertem és felszeleteltem. A csigákat egymás mellett megsütöttem.


Vajas tekercs
Ugyanaz, mint a duplacsokis csiga, csak itt vajjal kentem.


Nutellás croissant
"Rendes" sodort tésztát csináltam, kör alakúra nyújtottam, 12 cikkre vágtam, mindegyikbe 1-1 kk nutellát tettem, kifliket formáltam, majd tojással megkentem és azután sütöttem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...