Keresés ebben a blogban

2012. január 28., szombat

Dominó szelet 2.0

A Főszakács találta ki, hogy csináljunk dominós sütit. Készült egy Dominó szelet 1.0 is, kakós linzertésztából, cukormáz bevonattal, de nem lehetett szépen szeletelni, így nem publikus. Kis módosítással azért még meg fogom csinálni.

Ebben a változatban kakaós piskóta, vaníliás túrókrém és marcipán van.


Hozzávalók a tésztához:
1 tojás
50 g margarin
250 g cukor
250 ml tej
150 g fehér liszt
100 g teljes kiőrlésű liszt
1 cs sütőpor
3 ek kakaó

A hozzávalókból tésztát kevertem, a tojást a margarinnal és cukorral kihabosítottam, beleöntöttem a tejet és a kakaóval, sütőporral elkevert liszttel jól kidolgoztam. Kivajazott-lisztezett tepsiben megsütöttem.

Közben elkészítettem a krémet:

Hozzávalók a krémhez:
1 cs vaníliás pudingpor
100 g cukor
2 cs vaníliás cukor
400 ml tej
250 g margarin
250 g krémes túró

A pudingot a tejjel és a cukor felével megfőztem, vízfürdőben kihűtöttem. A margarint kihabosítottam, a túróval és a pudinggal jól kidolgoztam.

A tésztalapot kettévágtam, megtöltöttem a krémmmel, majd a tetejét vékonyan bevontam krémmel, hűtőbe tettem dermedni.

Hozzávalók a díszítéshez:
200 g marcipánmassza
kb. 20 g csokoládé

A marcipánmasszát átgyúrtam, étkezési keményítők kinyújtottam, majd a süti tetejére tettem. Vonalzó és egy tompa kés segítségével a marcipánra kockákat karcoltam. A csokit megolvasztottam, vastagabb zacskóba töltöttem, a sarkát kivágtam, és megrajzoltam a kockákba a dominó pöttyeit. Amikor megdermedt felszeleteltem (két kocka egy dominó:) 30 szelet lett belőle.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...