Keresés ebben a blogban

2012. április 17., kedd

Almás-fahéjas fernandel (hagyományos és update)

A Nők Lapja 14/2012 számában volt Papp Emese, a Soufflée cukrászának receptjei közt. (A többit is meg kell csinálnom, klasszak)



Fernandel
 A receptet kissé átalakítottam (szokás szerint), valamint a tésztát fele mennyiségben hagyományosan, a másik felét update keverékkel, cukormentesen csináltam meg. A receptben az egy adagra vonatkozó mennyiséget adom meg, zárójelben az update változatra vonatkozó kiegészítés.






Hozzávalók a tésztához:
400 g liszt (200 g liszt+200 g update mix)
200 ml tej (zsírszegény)
25 g friss élesztő
100 g cukor (1 kk cukor+100 g cukornak megfelelő édesítőszer. Én 10 g Sweetab-port használtam)
60 g margarin

A cukros tejben az élesztőt megfutattam, a hozzáadtam a lisztet és az olvasztott margarint, jól kidolgoztam. A hagyományos verzióhoz kellett még egy kis liszt, hogy ne ragadjon, az update-hoz egy kis tej, mert nem akart összeállni. A tésztát félre tettem kelni.
Közben előkészítettem a tölteléket.

Hozzávalók a töltelékhez:
2 közepes alma
30 g margarin
1 ek cukor (édesítőszer)
1 kk fahéj

Az almákat meghámoztam, felkockáztam, a margarinnal és a cukorral és fahéjjal megpároltam. A cukormentes verzióhoz kis víz (1-2 ek) is kellett alá. Addig pároltam, míg a levét elfőtte és az almakockák puhák lettek. Félretettem hűlni.


A kenéshez:
50 g margarin
2 ek cukor (édesítő)
2 kk fahéj

A tésztákat 1 cm vastagra nyújtottam, megkentem olvasztott margarinnal, megszórtam cukorral (édesítővel), fahéjjal, rákentem az almatölteléket, szorosan feltekertem, kétujjnyi széles csigákat vágtam belőlük (16 db), és margarinnal kikent tepsibe tettem úgy, hogy összesüljenek. a tetejüket a maradék olvasztott margarinnal megkentem.

Hagytam 15 percet kelni, majd 150 fokos sütőben aranybarnára sütöttem.

Nagyon gyorsan elfogyott.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...