Keresés ebben a blogban

2012. október 30., kedd

Tiroli rétes

Egyszerű, gyors, főleg, ha kész leveles tésztánk van. Váratlan vendégekhez kitűnő. Bármilyen töltelékkel lehet tölteni
.
Én most meggyes, almás és meggyes-mákos réteseket csináltam, lefotózni csak a meggyest sikerült.:)


Hozzávalók:
250 g leveles tészta (boltiból 1 csomag) rétesenként

A tésztát kitekerjük, a töltelékkel megkenjük, felcsavarjuk, a végeit összenyomkodjuk. Megsütjük, porcukorral megszórjuk és szeleteljük.

A töltelékhez ami eszünkbe jut:
Meggyes:
1 üveg magozott meggybefőtt lecsöpögtetve
1 ek zsemlemorzsa

A tésztát a morzsával megszörtam, rátettem a meggyet és feltekertem

Meggyes-mákos:
100 g magozott meggyebefőtt
150 g darált mák
150 ml víz
100 g cukor

A cukorral és vízzel szirupot főztem, a mákot leforráztam vele. Ezt kentem a tésztára, ráraktam a meggyeket, csavartam, sütötte.

Almás:
4-5 közepes alma
150 g cukor
fahéj

Az almát meghámoztam, felkockáztam, a cukorral és fahéjjal feltettem párolni. Amokor a levét elfőtte kihűtöttem, majd ezzel töltöttem a tésztát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...