Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 19., csütörtök

Mákos béles, Almás béles, Meggyes béles,Túrós béles

Béleseket gyártottam. Először almásat, de kevés volt az alma, a fele meggyes-diós lett. Szeretem a mákosat is, ezért lett mákos is. A változatosság kedvéért sütöttem túrósat, igaz, azt nem sikerült lefotóznom eltűnés előtt:)

Hozzávalók a tésztához:
300 g liszt
150 g margarin
2 ek tejföl
1 ek cukor

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, két felé vettem. Tepsi nagyságúra nyújtottam a lapokat, kivajazott tepsibe tettem az egyik lapot, megkentem a töltelékkel, rátettem a másik lapot. A tetejét felvert tojással megkentem, villával berácsoztam és megsütöttem.

Mákos béles
A máktöltelékhez:
250 g mák
200 g cukor
300 ml tej
50 g búzadara
2 tojás fehérje

A tejet a cukorral és a darával felforraltam, a darált mákra öntöttem. Amikor kihűlt a tojásfehérjéket habbá vertem, összekevertem a mákkal, ezt kentem a tésztalapra.



Almás béles
Az almatöltelékhez:
1000 g alma
150 g cukor
2 kk őrölt fahéj
1 kk őrölt szegfűszeg

Az almákat lereszeltem, a cukorral és a fűszerekkel elkevertem és addig pároltam, amíg a levét elfőtte. Hidegen kentem a tésztára.

A túrótöltelékhez:
500 g túró
2 tojás
200 g cukor
reszelt citromhéj

A túrót a cukorral és a tojások sárgájával kikevertem, a fehérjéket habbá vertem, ezzel lazítottam a tölteléket.

Meggyes béles
A meggytöltelékhez:

2 üveg meggybefőtt
200 g darált dió
50 g búzadara
2 ek étkezési keményítő

A befőttek levét a keményítővel és a darával felfőztem, belekevertem a diót és a meggyet. hidegen tettem a tésztára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...