Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 23., hétfő

Parfétorta

Szülinapra készült, csoki-vanília, gyümölcs és tejszínhab.

Parfait cake
Először megsütöttem a csokis piskótát 18 cm-es formában.

Hozzávalók a piskótához:
2 tojás
50 ml olaj
50 ml víz
2 ek kakaópor
100 g cukor
125 g liszt
1 kk sütőpor

A tojásfehérjét habbá vertem, a sütőport a liszttel és a kakaóporral elkevertem. A sárgáját a cukorral, olajjal, vízzel kikevertem, beleszitáltam a lisztes keveréket, eldolgoztam, majd beleforgattam a tojáshabot. Megsütöttem.
Amikor kihűlt ketté vágtam, az alsó felét fagyasztást álló tálcára tettem, köré a tortakarikát. Csokiöntettel áthúztam.

A parféhoz:
 2 tubus cukrozott sűrített tej
600 ml habtejszín
1 kk vanília aroma
3 ek csokiöntet

A tejszínt a sűrített tejjel és a vaníliával sűrű krémmé vertem (kb. 10 perc) A felét a piskótára simítottam. A másik felébe csokiöntetet kevertem, majd azt is a piskótára öntöttem. Fagyasztóban egy éjszakát fagyasztottam.
Másnap feldíszítettem a tortát.

A díszítéshez:
200 ml habtejszín
2 ek porcukor
1 doboz vegyes fagyasztott bogyósgyümölcs
csokiöntet
csokidara 
1 kk zselatin

A gyümölcsöket kiolvasztottam, a levét zselatinnal és kevés cukorral felfőztem. A második piskótalapra halmoztam a gyümölcsöt, rátettem a tortára és az oldalát, peremét tejszínhabbal, csokidarával díszítettem (Konyhatündér lelkes segítségével).

Díszítés után hungarocell dobozba tettük, és vittük a vendégségbe.Így a tejszínhab sem fagyott meg és a parfé sem olvadt ki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...