Keresés ebben a blogban

2012. november 29., csütörtök

Napóleon torta - Торт "Наполеон"


Cake "Napoleon"
Az alapötlet innen. Van egy videó is, hogyan készíti el egy néni, de amikor közölte, hogy most csak a tészta harmadát használja fel, mert csak 20-25 személyre készíti a tortát, nekiálltam másik alapreceptet keresni. Így a tészta egy régi orosz szakácskönyvemből való, ahol viszont közlik, hogy akkor most kenjük meg a krémmel, de krém recept nincs. Sebaj, van internet, így a krém recepje pedig innen való.
 
Hozzávalók a tésztához:
250 g vaj (82 % zsírtartalom)
300 g liszt
1 ek cukor
1 kk só
2 kk almaecet
1 dl hideg víz
 
kb 100 g liszt a nyújtáshoz
A lisztet deszkára szitáltam, a hideg vajat a lisztbe forgatva egy nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem, majd a liszttel összeforgattam.
A vízben feloldottam a sót, cukrot, hozzáadtam az ecetet, majd apránként a vaj-liszthez adtam, és tésztát formáztam. Nem kell nagyon kidolgozni. Fél órára megy a hűtőbe.
Utána rudat formáltam a tésztából és 16 egyforma korongra vágtam.
A korongokat bő lisztezés segítségével 24 cm átmérőjű lappá nyújtottam, a formáról lelógó széleket levágtam és egy sütőlapra félretettem. Világos barnára sütöttem a lapokat (egyenként), majd a levágott széleket is.
A két legszebb lap lett  az alja és a teteje.
A lapokat megkentem krémmel, egy lap, egy vékony réteg krém. A tetejét is bevontam a krémmel, majd a széleket porcukorral összemorzsoltam, és a tetejére szórtam, Kicsit félretettem szélek bevonásához.
A torta tetejére egy tálcát tettem, betettem a hűtőbe, és két dobozos tejet tettem a tetejére, hogy lenyomja. Másnapra szépen megpuhulnak a lapok és a torta magassága is jelentősen lecsökken. A torta széleit a kifolyt és maradék krémmel megkentem, a morzsával megszórtam. A tetején lévő morzsát villával kicsit fellazítottam, porcukorral megszórtam és díszíttem.

Hozzávalók a krémhez:
3 tojás sárgája
3 ek cukor
3 ek liszt
1 kk rumaroma
1 kk vanília aroma
500 ml tej
150 g porcukor
250 g vaj
 
A tojássárgát az aromákkal és a cukorral kikevertem, majd kevés tejet és a liszet adtam hozzá. A maradék tejet felforraltam, belecsorgattam a keveréket és újraforrásig melegítettem.
a vajat habosra kevertem a porcukorral, apránként hozzáadtam a tojásos masszát.
 
 
Elkészítettem cukormentes változatban is, ez francia kalap formájú lett, kokárdával.
 

3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...