Keresés ebben a blogban

2012. december 8., szombat

Mikulás torta

A Tortakirály ötlete nyomán:
Santa Claus cake



Szív formában készült, csokis tejszínhab töltettel, a díszítés tejszínhab és vaníliás krém.

Hozzávalók a tésztához:
3 tojás
50 ml víz
50 ml olaj
100 g cukor
130 g liszt
1/2 cs sütőpor
1 tk vanília aroma

A hozzávalókból piskótát sütöttem, kettőbe vágtam.

Csokis tejszínhab:
600 ml habtejszín
400 g csoki (mikulás)
1 cs zselatin fix

A csokit felolvasztottam, a tejszínnel felforrlatam, majd másnap reggelig a teraszon hűtöttem-fagyasztottam. A torta töltésekor a zselatin fixxel kemény habbá vertem, és a két lap közé kentem.

Kicsit dermedni hagytam a hűtőben. Közben megszíneztem a vaníliás krémet. A szív hegye végét piros krémmel vontam be, a többit alapszínnel. A szája-orra piros, a szeme kék (finn, nem?) lett.

A díszítéshez 400 ml habtejszínt zselatin fixxel habbá vertem, ezzel rajzoltam meg a szemöldök-bajúsz-szakáll-sapka részeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...