Keresés ebben a blogban

2013. január 27., vasárnap

Erdei gyümölcsös pite

Évekkel ezelőtt kinyomtattam a receptet, de csak most jutottam el addig, hogy elkészítsem. Igaz, nem áfonyás, hanem erdei gyümölcsös lett


Hozzávalók a tésztához:
350 g liszt
180 g vaj
1 kk só
2 ek porcukor
kb. 60 ml hideg víz


A töltelékhez:
750 g erdei gyümölcs, fagyasztott
2-3 ek porcukor
3 ek keményítő
1 ek gyümölcs likőr


A lisztet a sóval és a porcukorral elkevertem, a vajat elmorzsoltam benne. Ezután apránbként hozzáadtam a vizet és összegyúrtam. Kb fél órára hűtőbe tettem.
A töltelékhez a gyümölcsöt egy szűrőben kiolvasztottam, lecsepegtettem.
Fél óra múlva a tésztát 2/3 – 1/3 arányban szétosztottam, a nagyobb darabot a sürő nagyságára kinyújtottam és belesimítottam úgy, hogy a széleire is kerüljön a tésztából. A töltelék hozzávalóit összekevertem, elsimítottam a tésztán. A maradék tésztával dekoráltam a tetejét, és 180 fokos előmelegített sütőben kb. 45 perc alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...