Keresés ebben a blogban

2013. január 22., kedd

Sütőtökös pite - Pumpkin pie

Szintén a szülinapos sorozatból. Ez volt "a torta", az ünnepelt gyerekkorában mindíg ezt kapta.
Texas zászlójával díszítettem, de készült egy "sima" is, csak az ünnepeltnek, elfogy a héten.

A receptet itt találtam.

Hozzávalók a tésztához:
250 g liszt
135 g vaj
125 g porcukor
1 tojás
1 csipet só
kb. 50 ml hideg víz
 
A vajat a liszttel elmorzsoltam, majd hozzáadtam a tojást és a cukrot, kevés vízzel jól kidolgoztam a tésztát és folpackban éjszakára a hűtőbe tettem.
Másnap a piteformát kibéleltem a tésztával, beletettem egy sütőpapírt és lencsével megtöltöttem, a tésztát 200 fokon 15 percig elősütöttem.

Hozzávalók a töltelékhez:
750 g hámozott sütőtök
140 g cukor
1 kk só
1 kk szerecsendió
1 kk gyömbér
1,5 tk fahéj
2 tojás
25 g vaj (olvasztva)
175 ml tej
 
A tököt felkockáztam, sima vízben megfőztem (kb 15 perc). Másnap állítottam össze a pitét. A tököt krumplinyomóval pürésítettem, hozzáadtam a cukrot, fűszereket, vajat , majd a mikor már jól elkevertem a tojással elegyetett tejet is.

 
Az elősütött tésztát kivettem, kiemeltem a lencsét a sütőpapírral, beletöltöttem a tölteléket és még kb 40 percig 160 fokon sütöttem (amíg a szélén a sütőtökös massza nem ragadt) és a tészta aranyszínű lett.
Marcipánnal díszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...