Keresés ebben a blogban

2011. május 1., vasárnap

Hímes tojás torta

Eperkrémes csokoládétortát készítettem, fondanttal vontam be.


Hozzávalók a tésztához:
5 tojás
150 g cukor
125 g liszt
30 g kakaópor
1 cs sütőpor

A hozzávalókból piskótatésztát készítettem, 22x38-as tepsiben sütöttem meg, majd kivágtam a tojásformát és a piskótát kettévágtam. Kartonból 10 cm magasságú keretet csináltam szorosan a piskóta köré, tűzőgéppel rögzítettem és bevonta alufóliával. A formát a piskóta köré tettem, és betöltöttem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
100 g fehér csokoládé
400 g eper
500 ml habtejszín
1 cs zselatin fix

A csokit felolvasztottam, kis tejszínnel elkevertem. Az epreket szeletekre vágtam. A tejszínt a zselatin fixxel habbá vertem (most helyette Qimiq whip-et használtam - cukrászati zselatinos tejszín, kipróbálásra kaptam), belekevertem a csokit, beleforgattam az epreket. A krémet a tortába töltöttem, rátettem a másik lapot, a hűtőben hagytam megkeményedni.
Eperlekvárral megkentem, fondanntal vontam be.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...