Keresés ebben a blogban

2011. május 21., szombat

Sherman (M4A1) tank torta

Szülinapi torta - makettező katonának. A méretarány 1:20, a jellegzetes részleteket igyekeztem megjeleníteni, amit a technika engedett, na meg meg tudtam formázni:) A lövegcső túl vastag, de csak így tudtam "müködtetni" a tankot.
Faragható piskótát sütöttem, fondanttal vontam be.

Hozzávalók:
6 tojás
6 ek tej
250 g margarin
200 g cukor
300 g liszt
1 cs sütőpor

A tojásokat a cukorral és a tejjel jól kikavartam, majd a nagyon puha margarinnal eldolgoztam. Beleszitáltam a lisztet, sütőport, robotgéppel jó habos-krémesre kb 5 percig a legmagasabb fokozaton kevertem. Margarinnal kikent, lisztetett (18x32 cm) tepsiben sütöttem ki. Kihülés után kivágtam a test és a torony alapját, csokoládékrémmel töltöttem.

 
Hozzávalók a krémhez:
3 tojássárgája
125 g porcukor
1 cs vaníliás cukor
50 g étkezési keményítő
250 ml tej
200 g csokoládé
250 g vaj/margarin
 
A tojássárgákat a porcukorral elkevertem, hozzáadtam a tejet és a keményítőt, sűrű krémet főztem belőle. Vízfürdőben kihűtöttem. A csokit (vesszenek a csokitijások) felolvasztottam. Amikor a csoki és a vaníliás krém kihűltek a vajat habosra kevertem és hozzáadtam kanalanként a csoki és a vaníliás krémet.

Kicsit hagytam dermedni, majd megfaragtam. A faragással legközelebb egy napot, de legalább pár órát érdemes lesz várni, mert a piskóta frissen morzsálódik, másnapra jól faragható. Csokikrémmel bevontam, éjszaka dermedt a hűtőben. Másnap fondanttal bevontam. A löveg fondanttal bevont tüzijáték volt.


3 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...