Keresés ebben a blogban

2011. május 1., vasárnap

Torta anyák napjára

Vaníliakrémes vaníliatorta egy kis meggyel megbolondítva.


Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
150 g cukor
150 ml olaj
150 ml víz
350 g liszt
1 sütőpor
1 tk vanília aroma

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját a cukorral, olajjal, vízzel kikevertem, hozzáadtam az aromát, majd a sütőporral elkevert lisztet, végül beleforgattam a tojásfehérjét. 24 cm-es tortaformában sütöttem. a tetejét egyenesre, a tésztát 3 lapba vágtam. A tetejéről leesett púpból vágtam ki az orgona domborulatát.

Hozzávalók a krémhez:
500 ml Qimiq vanille
375 g margarin
150 g porcukor 
1/2 üveg zselés meggy

A hozzávalókból krémet kevertem, ezzel töltöttem/vontam be a tortát. Az alsó lapra a krém tetejére zselés meggyet tettem. Pikánssá tette a tortát.
A Qimiq helyett lehet főzött vaníliakrémet is használni, most ezt használtam, kipróbálni kaptam. Gyorsabb és egyszerűbb volt, nem volt sok időm.

A tortát fondanttal vontam be és díszítettem.

1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...