Keresés ebben a blogban

2011. május 8., vasárnap

Vatruska (Ватрушка)

Orosz, ukrán, fehérorosz süti. Nem tudom, van-e magyar neve, én igy ismerem. Kelt tészta, hagyományosan édes túrós töltelékkel.


Hozzávalók:
500 g liszt
350 ml tej
80 g olvasztott margarin
80 g cukor
20 g élesztő

250 g túró
100 g porcukor (izlés szerint)
1 tojás sárgája
reszelt citromhéj
mazsola (mi nem szeretjük benne)

1 tojás a kenéshez


A hozzávalőkből tésztát készítettem, kétszeresére kelesztettem. 2 cm vastagságúra nyújtottam, pohárral kiszaggattam, és egy lisebb átmérőjű pohár aljával a közepüket benyomtam, úgy, hogy a széleken kb. 1 cm-es perem maradjon.
A töltelékhez összekevertem a túrót, tojássárgáját és a cukrot, hozzáadtam a citromhéjat is, majd a mélyedésekbe töltöttem. Közkívánatra nutellás töltelékkel is készítettem, de lekvárral is finom. A sütik szélét felvert tojással megkentem, kb fél órát kelesztettem, majd 150 fokos sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...