Keresés ebben a blogban

2011. július 24., vasárnap

Finom almás lepény

Hozzávalók a töltelékhez:
1 kg alma
250 g cukor
5 g vaj

Az almát lereszeltem, a cukorral összekevertem, kicsit állni hagytam, amíg levet eresztett. Utána jól kinyomkodtam, majd a vajjal megpároltam, míg a maradék levét is elfőtte. amíg a töltelék hült, elkészítettem a tésztát.

Hozzávalók a tésztához:
250 g margarin
250 g cukor
2 tojás
500 g liszt
1 cs sütőpor

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, két részre vettem 1/3-2/3 arányban. a nagyobbik részt kikent tepsibe simítottam, rátettem az almatölteléket, a másik tésztából rudakat sodortam és rácsszerűen beborítottam a tésztát. Közepesen meleg sütőben sütöttem.

Általában rácsosra csinálom, de utazáshoz-szállításhoz csináltam már a tetejét is beborítva, ilyenkor értelemszerűen felezem a tésztát. A sütés előtt tojással megkenve szebben sül.
Szeletelés előtt érdemes megvárni, amíg a felső lap visszapuhul, akkor nem törik. (Nekünk nem szokott sikerülni:))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...