Keresés ebben a blogban

2011. július 26., kedd

Fordított almatorta

Valamikor régen ettem ilyet egy barátnőm tesójánál, a receptre már pontosan nem emlékszem, megpróbáltam rekonstruálni. A kísérlet sikerült, a torta (gyorsan) elfogyott.




Hozzávalók:
1 kg alma
150 g cukor
5 dkg vaj

A sütőt előmelegítettem, egy kerek tortaformában a vajat megolvasztottam, egyenletesen beleszórtam a cukrot és rátettem a meghámozott, szeletekre vágott almát. Betettem a sütőbe, a cukor olvadt, az alma párolódott. Közben előkészítettem a tésztát:

4 tojás 
100 g margarin
160 g cukor
4 ek alamlé
250 g liszt
1 cs sütőpor

A hozzávalókból piskótatésztát kevertem, amikor a cukor az alma alatt sűrűsödni kezdett ráőntöttem-simítottam a tésztát, és tűpróbáig sütöttem. Amikor kihűlt tányérra borítottam. A piskóta tetején az alma puha karamellás krámmé változott.
Vaníliás tejszínhabbal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...