Keresés ebben a blogban

2011. december 5., hétfő

Tripla torta

3 szülinapot ünnepeltünk egyszerre, erre készült a tripla torta.


A tortákhoz egy nagy tepsiben sütöttem 4 tojásból piskótalapot, majd 4-4 db15 cm-es kört vágtam ki belőlük, ezek lettek a tortalapok. A fehér torta: vörösbársony - piros piskóta és tejszínes-sajtos töltelék, a krémszínű gesztenyetorta - vaníliás piskóta, tejszínes gesztenyekrém. a barna narancsos csokitorta - kakaós lap, narancsos csokikrém.

A piros laphoz a piskótatésztát ételfestékkel színeztem.

A krémekhez krémalapot készítettem:

Hozzávalók:

3 tojás
250 ml tej
125 g cukor
1 cs vaníliás cukor
50 g étkezési keményítő

250 g margarin vagy vaj.

A hozzávalókból (a vaj kivételével) sűrű krémet főztem, amikor kihűlt a vajjal habosra kevertem.

A gesztenyés krémhez:
100 ml habtejszín
200 g gesztenyepüré
1/2 cs vaníliás cukor
1/2 cs habfixáló
3 ek alapkrém

A tejszínt a habfixálóval és a vaníliás cukorral habbá vertem, a gesztenyemasszát az alapkrémmel kihabosítottam, hozzáadtam a tejszínhabot.
 

A sajtkrémhez:
100 ml habtejszín
150 g krémsajt
1/2 cs vaníliás cukor
1/2 cs habfixáló
3 ek alapkrém
porcukor, ha szükséges

Ugyanaz az aljárás, mint a gesztenyés krémnél. Kis cukrot még tettem bele.

A maradék alapkrémmel fedtem be a tejszínes tortákat, hogy a fondantbevonat ne lágyuljon meg.

A narancsos csokikrémet a szokásos módon csináltam, csak a tej helyett narancslével, és a lapokat betöltés előtt narancslekvárral kentem meg.
 
Végül a tortákat fondanttal vontam be és díszítettem. A színeket a gyertyák adták.

3 megjegyzés:

  1. Azt a mindenit!! meg sem tudok szólalni!!! gyönyörű lett!!!! Fúú milyen fini lehet!!! gratula :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszi, még éppen, hogy feltöltöttem:))

    VálaszTörlés
  3. Mindenkinek sok boldog szülinapot! Nálunk is egymást érik a szüli- és névnapok. Idén már nem, de jövőre talán én is bevetem a triplatorta-trükköt:-) No és csodásak együtt és egyenként is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...