Keresés ebben a blogban

2011. december 28., szerda

Diós-mákos koszorú

A hagyományos bejgli mellé készült ez a koszorú formájú kelt kalács. A töltelék ugyanaz,  mint a bejglinél, 100 g mák és 100 g dió felhasználásával.

Hozzávalók a tésztához:
160 ml tej
300 g liszt
50 g olvasztott vaj
5 kk cukor
1/2 kk só
1 dkg élesztő

 Hozzávalókból kelt tésztát dagasztottam. (egyszerűen mindent bele szép sorban és a robotgép dagasztószárával jól kidolgoztam) Kétszeresére kelesztettem, vékonyra nyújtottam. Az egyik felét diós, a másikat a mákos töltelékkel kentem meg, egmással szemben feltekertem. Koszorú formára hajlítottam (azaz egy kört formáltam belőle a tepsiben), majd kétujjnyi távolságban bevagdostam az egészet kétharmadáig. a szeleteket kifordítottam, tojással megkentem és megsütöttem. 

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    A kerdesem az lenne, hogy tojas direkt nincs irva a reciehez? Hany percig kell sutni a sutit?

    Udv.: Gabi

    VálaszTörlés
  2. Gabi, bocsánat, csak most vettem észre a kérdésed, remélem azért sikerült karácsonyra megsütnöd.

    Tojás: kelt tésztába nem szoktam tenni, legfeljebb sárgáját, mert tojás nélkül tovább friss marad.
    A kenéshez kell csak tojás, azt nem írtam bele:)

    Sütni addig szoktam, amíg szemre meg nem sül. Hideg sütőbe teszem, míg a sütő melegszik kel a tészta még egy kicsit, majd aranybarnára sütöm. A sütőm sima villany, max. 200 fokot tud elvileg, nagyon szabályozni sem lehet, így a 200 és 150 fok közötti kapcsolóállásnál szoktam sütni a sütiket.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...