Keresés ebben a blogban

2012. december 10., hétfő

Miklós püspök kenyere

Hozzávalók:

2 tojás
300 g méz
50 g vaj/margarin
300 ml tej
4 ek (barna) cukor (el is hagyható)
2 ek mézesfűszer
500 g liszt
1 kk szódabikarbóna
100 g kandírozott narancshéj
100 g kandírozott citromhéj
100 g mazsola
100 g tortabevonó
20 g szeletelt mandula

A vajat megolvasztottam, hozzáadtam a mézhez. Sorban belekevertem a tojást, tejet, lisztet, szódabikarbónát, fűszereket, végül a narancs-, citromhéjat, mazsolát. Két őzgerincformát kivajaztam, liszttel megszórtam, beletöltöttem a masszát, majd 150 fokos sütőben megsütöttem (tűpróba!). A teteje kicsit kipúposodott, azt még a formában levágtam. tálra borítottam, amikor kihült a tortabevonóval átkentem és a mandulaszeletekkel díszítettem.

Az oviba és a bölcsibe natúr készült, a gyerekek ne piszálgassák ki belőle a belevalókat:)


(Ez az első igazán saját kreálmányú receptem!)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...