Keresés ebben a blogban

2013. május 9., csütörtök

Epres túrótorta

Látványos, de macerás torta. A recept a Diana receptek N.8 (Nyári torták) számából való.


Hozzávalók az omlós tésztához:
200 g liszt
100 g vaj
100 g cukor
1 tojás
2 ek hideg víz

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, és 30 percre hűtőbe tettem. 24 cm-es tortaformában megsütöttem. (180 fokon)





Hozzávalók a csokis piskótához:
3 tojás
90 g cukor
1 cs vaníliás cukor
80 g liszt
30 g étkezési keményítő
1 ek holland kakópor
1/2 cs sütőpor

A hozzávalókból piskótát sütöttem.

Amikor a tészták kihűltek, a linzerlapot tortatálra tettem, megkentem

100 g eperlekvárral,

rátettem a kakós lapot. Köré raktam a tortagyűrűt.

700 g epret

megmostam, a legszebbeket félretettem a tetejére díszítésnek. Hosszában félbevágtam epreket, ezt körberaktam a tortagyűrűben. A maradékot felszeleteltem.

Az eperpüréhez:
200 g epret megszórtam
50 g cukorral
és amikor levet engedett felfőztem, hagytam kihűlni, majd pürésítettem.

Hozzávalók a krémhez:
250 g túró
400 ml habtejszín
2 cs zselatin fix
és a kész eperpüré

A tejszínt habbá vertem, a túrót az eperpürével kikevertem. Hozzáadtam a zselatin fixet, majd belekevertem a tejszínhabot. Rákentem a krémet a tortára.

Másnap eperrel, csokigyurmával díszítettem (a Főszakács és Konyhatündér hathatós segítségével).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...