Keresés ebben a blogban

2011. június 27., hétfő

Számítógépfaló torta

Ki fal kit?
Kiskukta után szabadon.

Számítógépfüggő készült kamasznak szülinapra.

Ismét megpróbálkoztam az ételfesték nélküli vörösbársony tortával, most cékla helyett feketeáfonya szörp került bele. Az első lapba 2 kk kakaót, a másodikba 1 kk kakaót, a harmadikba ismét 2 kk kakaót tettem. Egyik sem lett vörös, a kakaósabbak barnásvörösek, a középső lap inkább lila lett. Úgy látszik nem úszom meg ételfesték nélkül, ha megcsinálom egyszer a sütit.


Hozzávalók a tésztához (laponként):

2 tojás
80 g cukor
120 g liszt
1-2 kk kakópor
50 ml feketeáfonya szörp
50 ml étolaj
20 ml víz
2 kk sütőpor

A tojások fehérjéből kemény habot vertem, a többi hozzávalót jól kikevertem, beleforgattam a habot, majd kivajazott-lisztezett 26 cm-es tortaformában megsütöttem, összesen 3 lapot.

A töltelékhez:
500 g mascarpone
500 ml habtejszín
1 cs zselatin fix
100 g porcukor
vanília aroma

A tejszínből habot vertem, belekevertem a zselatin fix-et, majd a cukorral és vaníliával kikevert mascarponet.

A tésztát tortagyűrűvel körbefogtam, betöltöttem a tortát, majd a hűtőbe tettem szilárdulni.
Este csokoládékrémmel bevontam. (A csokikrém előző tortából maradt, lefagyasztottam, kiengedés után kikevertem, bevonáskor szép volt, de másnapra megnedvesítette a fondantot.)
A márványos fondanthoz egyenlő arányban használtam (maradék) halvány rózsaszín, élénkzöld és khaki színű fondantot, rudakat sodortam belőlük, összefontam, majd összetekertem, kétszer átgyúrtam, nyújtottam, bevontam a tortát.

A laptophoz sötét fondantot használtam, a csokikrémmel két ostyalapot megtöltöttem, bevontam, majd a fondanttal is bevontam őket, megkarcoltam a billentyűzetet és a monitort. Sajnos másnapra ez is megvizesedett, nem lett elég jó a tartása.
A lábakat hurkapálcával merevítettem. A terítőhöz a halványsárga fondantot az ostyalapokkal mintáztam kockásra.

A tortára a figurát csak tálalás előtt közvetlenül tettem rá, mert  a laptopon  a fondant túl lágy és szakadós lett.






2 megjegyzés:

  1. Most találtam rád és nagyon megcsodáltam a tortáidat! Ízléses, szép munkáid vannak. Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a dícsérő szavakat!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...