Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 27., kedd

Almás csillagok

Hiába, almaszüret van. Az almás lepény már uncsi (már legalább 6x sütöttem az utóbbi időben). Ez majnem ugyanaz, egy kis csavarral.

Hozzávalók a töltelékhez:1 kg alma
250 g cukor
fahéj, szegfűszeg, szerecsendió izlés szerint

Az almát lereszeltem, a cukorral összekevertem, kicsit állni hagytam, amíg levet eresztett. Utána jól kinyomkodtam, fűszereztem, majd megpároltam, míg a maradék levét is elfőtte. Amíg a töltelék hűlt, elkészítettem a tésztát.



 
Hozzávalók a tésztához:
250 g margarin
250 g cukor
2 tojás100 ml citromlé
600 g liszt
1 cs sütőpor

A hozzávalókból tésztát gyúrtam, fél cm vastagságúra nyújtottam. Egy muffinformát kivajaztam, majd a tésztából csillag kiszúróval akkora csillagokat vágtam, hogy a csillagok sugara a forma mélyedésein kívül essen. (van egy karácsonyi csillagsorozatom, a picitől a 20 cm-esig:)) A csillagokat a formába nyomkodtam, mindegyikbe egy evőkanál almatölteléket tettem, a csillagok sugarait a töltelékre hajtogattam, majd megsütöttem. Porcukorral meghintve tálaltam. 

1 megjegyzés:

  1. Jó kis csvar, nagyon szépek lettek! Olyan csillagsorozatom nekem is van, úgy hogy nem hagyom ki a használatát:-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...