Keresés ebben a blogban

2011. március 20., vasárnap

Csokoládé és vanília

TücsökBogárnál láttam a vaníliafagyit, csokiskekszet gondoltam hozzá. Nagyon finom lett így együtt.

Tejszínes vaníliafagylalt.

Hozzávalók:
600 ml habtejszín
2 tubus sűrített tej
1 kk vanília aroma

A tejszínt és a sűrített tejet jól lehűtöttem, majd összekeverve a hozzávalókat addig vertem, amíg sűrű, habos masszát nem kaptam.

Dobozva töltve fagyasztottam. Az a jó benne, hogy nem kell hozzá fagyigép és kavargatni sem kell fagyasztás közben. Az állaga parfé-szerű lett, de pár perc után finom krémessé olvad. Ebből a mennyiségből nálunk 26 fagyigombóc jött ki.

Csokis keksz

Hozzávalók:
150 g vaj
250 g cukor
50 g sötét melasz (lehet helyette cukrot használni)
2 tojás
170 g liszt
100 g teljes kiőrlésű liszt (lehet sima is)
30 g kakaó
2 kk sütőpor

100 g csokireszelék/darabka/lencse

A vajat a cukorral, melasszal elkevertem, hozzáadtam a tojásokat, majd a kakaóval és sütőporral elkevert lisztet, majd belekevertem a csokit. A masszát kiskanállal sütőpapírral kibélelt tepsibe kanalaztam, a halmok között 3 cm távolságot hagytam (sülés közben terül a tészta). 180 fokon kb 10 perc alatt megsül. Vigyázni kell,   a kekszek megégnek. Amikor megsültek, a tepsiben hagyjuk kihűlni. A sütőböl kivéve a kekszek még puhák a sütik, hűlés közben megkeményednek. Fémdobozban sokáig eláll.

3 megjegyzés:

  1. Remélem a tavasz is kedvet kap ettől a fincsi fagyitól és végre marad már tovább is!
    Köszönöm neked a díjat, nagyon örültem neki, továbbítottam is - nézz be hozzám ;) !

    VálaszTörlés
  2. Milyen szép kontrasztot alkotnak így együtt. :)
    Ha nem haragszol elvittem a keksz receptjét!

    VálaszTörlés
  3. Dehogy haragszom, én köszönöm fagyit!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...