Keresés ebben a blogban

2011. március 15., kedd

Mézes évek - torta házassági évfordulóra és VKF XLI.

A VKF XLI (41) forduló kiírása,  téma a méz. A kiírás szerint amennyiben a recept cukrot és mézt is tartalmaz a cukor aránya nem lehet több a méznél. Számításaim szerint sikerült megfelelnem a kiírásnak.

 Ezt a 22 cm-es tortát sütöttem:

Hozzávalók a laphoz:
80 g cukor
80 g margarin
1 cs vaníliás cukor
2 tojás
140 g liszt
1 kk fahéj
1 kk gyömbér
1 kk szegfűszeg
1 kk szerecsendió
1 ek kakaó
1 tk sütőpor

A cukrot, vaníliás cukrot és a margarint habosra kevertem, hozzáadtam a tojásokat, majd a fűszerekkel, sütőporral és kakaóval elkevert lisztet. 22 cm-re állított tortagyűrűbe simítottam, és 160 fokos sütőben megsütöttem (tűpróba).
Amikor kihűlt a tetejét egyenesre vágtam, a tortagyűrűt visszatettem, elkészítettem a krémet.

Hozzávalók a krémhez:
100 g méz
100 ml  narancslé
2 cs fehér zselatinpor (Dr Oetker)
250 g tejfől
400 ml habtejszín
200 g zselés meggybefőtt

A mézet a nararancslével összekevertem, a zselatint belekevertem és forralásig melegítettem. Amikor kezdett megkocsonyásodni a tejfölbe kevertem. A tejszínt kemény habbá vertem, beleforgattam a tejfölös masszába, majd óvatosan belekevertem a zselés meggyet. A krémet a tészta tetejére simítottam. 2 órára a hűtőbe tettem, a tortagyűrűt levettem róla és apróra tört törökmézzel és mézzselével diszítettem.

Hozzávalók a  törökmézhez:
100 g cukor
4 ek méz
2 ek víz
2 tk szódabikarbóna


A cukrot a mézzel és vízzel elkevertem erős tűzön addig forraltam, míg sárgás-barnás nem lett. Ekkor belekevertem a szódabikarbónát, jól felhabzott, és előre odakészített olajozott lemezre öntöttem. Amikor kihűlt lepattintottam. Sajnos nem olyan, mint a vásári törökmézek, de díszítésnek szép aranysárga (és mézes) por lett belőle. Nagyon kevés kellett belőle, kb 1 teáskanálnyi.

Hozzávalók a mézzseléhez:
1 ek méz
1/2 dl víz
1 ek citromlé
1 ek zselatin


A hozzávalókat összekevertem, forralásig melegítettem, tányérra kiöntve hagytam megszilárdulni. Pár virágot sikerült kivágni belőle, a többit apróra kockáztam, és úgy tettem a tortára.

A törökméz másnapra a krém nedvességétől megolvadt, de ettől a zselé karakteresebb lett.

2 megjegyzés:

  1. Nem ismertem ezt a recit, de tutira el fogom készíteni,mert imádjuk a törökmézet!
    Kérlek nézz be hozzám, van egy ajándékom a számodra.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...