Keresés ebben a blogban

2011. március 13., vasárnap

Napraforgó és zsemlék

Limaránál láttam tegnap a napraforgókat, vacsorára megcsináltam, a tésztán kicsit módosítottam, egyrészt mert nem volt joghurtom, másrészt nem akartam a tejfölből két kiskanálnyit meghagyni.
Hozzávalók:
550 g liszt
175 g (1 pohár) tejföl
200 ml víz
1 tojás
1 ek cukor
1.5 kk só
3 ek olivaolaj
2 dkg élesztő






A hozzávalókból a kenyérsütő tésztát dagasztott, ezt kétfelé vettem. Az egyik felét két gombócra osztottam. az egyik gombócot egy kb 20 cm-res körré nyújtottam, sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem. A tetejét fokhagymás olivaolajjal megkentem, apróra vágott szárított paradicsommal és reszelt sajttal szórtam meg. Kinyújtottam a másik gombócot is, ráterítettem. A közepét pohárral kissé benyomtam, majd pizzavágóval a szélektől a jelölésig egyenletesen bevagdostam. A kis szeletkéket háromszor megcsavartam. Az egészet felvert tojással megkentem, a tészta közepét reszel sajttal szórtam meg, majd megsütöttem.

A tészta másik feléből 10 kicsi gombócot formáztam, tetejüket tojással megkentem, kicsit hagytam kelni (amíg sült a napraforgó), majd megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...