Keresés ebben a blogban

2011. március 6., vasárnap

Téltemető torta

A nevét erről a virágról kapta.

Hozzávalók a tésztához:
110 g liszt
100 g teljes kiőrlésű liszt
1 ek kakaó
180 ml tej
115 g olvasztott vaj
125 g cukor
125 g xilit (nyírfacukor)
6 tojás fehérje
4 tojás sárgája
2 vaníliás cukor
1 csipet só
9 ek céklalé 
 3 ek céklahús (két kis fej cékla kb 100 g)
1 sütőpor

Feolvasztottam a vajat, míg hűlt a 2 kis céklát meghámoztam, gyümölcscentrifugával kinyertem a levét.
A tojásfehérjéket a sóval kemény habbá vertem. A sárgájákat a cukorral és xilittel valamint a tejjel jó habosra kevertem, hozzáadtam a céklát, a vajat és apránként a sütőporral és kakaóval elkevert liszteket, végül óvatosan beleforgattam a tojásfehérjehabot is. Híg tésztát kaptam. 26 cm-es tortaformában közepes lángon megsütöttem, majd  a formában hagytam kihűlni. Három lapra vágtam, majd megtöltöttem a krémmel.

Hozzávalók a krémhez:
125 g mascarpone
100 g tejszínes krémsajt
250 ml habtejszín 
50 g xilit
3 ek málnalekvár
1 cs zselatin fix

A tejszínből a szelatin fix-el habot vertem, belekevertem a többi hozzávalót, ezzel töltöttem a lapokat.

A fondant alá málnalekvárral elkevert vajat tettem.

Miért lett málnás a torta? Itt megtudhatod.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...