Keresés ebben a blogban

2011. január 3., hétfő

Állatos torta

Ez volt a második fondanttal bevont tortám. A torta a méteres kalács receptje szerint készült.

Hozzávalók a tésztához:
4 tojás
1 dl étolaj
1 dl tej
26 dkg cukor
35 dkg liszt
1 sütőpor
+ 2 ek kakaó
+ 1 ek tej a csokis tésztához

A tojásfehérjéket habbá verjük. A sárgákat a cukorral kikeverjük, hozáadjuk az olajat, tejet, majd a sütőporral elkevert lisztete. Jól kidolgozzuk, végül belekeverjük a tojásfehérje habot. A tésztát ketté vesszük, majd az egyik felébe belekeverjük a kakaót és a tejet. A tésztából lapokat sütünk.
A félgömbhöz én egyre kisebb lapokat vágtam és a formába rétegezve raktam a krémmel.

Hozzávalók a krémhez:
25 dkg vaj/ margarin
15 dkg porcukor
1 ek rum(aroma)
1 cs puncs pudingpor
4 dl tej

A pudingot a tejjel megfőzzük, hűtőfürdőben kihűtjük. A vajat, cukrot, rumot habosra keverjük, majd  a kihűlt pudingot hozzáadjuk.



Én a torta felületét is a krémmel vontam be, de nem volt jó ötlet, másnapra a fondant felpuhult és csúszós lett tőle. Legközelebb vajas krémet teszek alá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...