Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 25., csütörtök

"Itt a vőm a küszöbön" pirog - пирог "зять на пороге"

A változatosság kedvéért egy nem kelt tésztából készült, édes-gyümölcsos pirog.

Hozzávalók:
2 pohár kefír
200 g vaj
1 pohár cukor
5 pohár liszt

3 nagy alma
4-5 szem őszibarack
4 ek cukor (ha édes a gyümölcs elhagyható)

A hozzávalókból rugalmas tésztát gyúrtam, félretettem pihenni. Közben a gyümölcsöket megmostam, meghámoztam, vékony szeletekre vágtam. Egy 26 cm-es kapcsos tortaformát kivajaztam. A tésztát kétfelé vettem, kör alakúra nyújtottam, és a tortaformát kibéleltem az egyik felével úgy, hogy peremet is hagytam a tésztának. A gyümölcsöket vegyesen a tésztára rétegeztem, cukorral meghintettem. A másik adag tésztát is kinyújtottam, a tetejére tettem, villával megszúrkáltam, tojással megkentem. A leeső tésztával díszítettem. 200 fokos sütőben sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...