Keresés ebben a blogban

2011. augusztus 23., kedd

Káposztás piroski - пирожки c капустой

Az orosz receptkönyvemből Kулинарные секреты - Konyhatitkok/Kulináris titkok való recept.
A пирог - pirog az orosz konyha egyik alapvető étele. Töltött, általában kelt tészta, sütik sütőben és olajban is. A tölteléke rendkívül változatos, hús, hal, rizs,krumpli tojás, ezek keveréke, káposzta, gomba, répa, zeller, gyümölcsök és minden más, ami a kertben és az erdőben terem.
A pirog a nagy, többszemélyes töltött tészta, a piroski a kicsi, egyszemélyes tészták. Van még sok-sok variáció, más névvel jelölik a nyitott, zárt, túrós, csirkés stb. pirog jellegű ételeket, ezekről majd később.


Ez most egy kelt tésztából készült káposztával töltött  tészta, kirándulásra vittük magunkkal.


Hozzávalók a tésztához:
50 g élesztő
500 ml tej
250 g margarin
1 ek cukor
2 kk só
kb. 800 g liszt

Az élesztőt kb 100 ml cukros tejben megfutattam, hozzáadtam a maradék tejet, az olvasztott, de nem forró maragrint, sót, és a liszttel jól kidolgoztam. A tésztát kétszeresére kelesztettem, ismét átgyúrtam, és megint hagytam kelni. Ezután a tésztát 1 cm vastagságúra nyújtottam, és egy 10 cm-es kiszúróval köröket vágtam, majd kb. 1 ek tölteléket tettem a közepükbe. A korongok széleit tojással megkentem, félbehajtottam és összenyomkodtam. Sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a sütiket. Hagytam kelni még kb. 30 percig, a tetejüket tojással megkentem és 200 fokos sütőben készre sütöttem.

Káposztás töltelék (egy teljes adag tésztához):
1000 g fejeskáposzta
3 ek olaj
só, bors

Az eredeti receptben a káposztát vékonyra szeleteljük, egy nagy edényben vizet forralunk és a káposztát 5-6 percig főzzük. Leszűrjük és 3 ek margarinnal kikeverjük. Ezzel töltjük a pirogokat.
Nekem ez kicsit natúrnak tűnt, ezért a káposztát a főzés (blansírozás?) után olajon kissé megpirítottam , sóztam, borsoztam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...