Keresés ebben a blogban

2010. december 17., péntek

Dobos torta

Dobos-rajongó szülinapjára készült, átment a szigorú vizsgán, sőt máskor is csinálhatok!
Kiskukta receptjéből indultam ki, kicsit módosítottam rajta.

Hozzávalók a tésztához:
6 tojás
12 dkg liszt
9 dkg cukor
(laponként 1 tojás, 2 dkg liszt, 1,5 dkg cukor)




Laponként érdemes sütni. Egy kerek tortaforma alját sütőpapírral kibéleltem. A tojásfehérjét habbá vertem, beletettem a sárgáját, lisztet, cukrot óvatosan összedolgoztam, 150 fokos sütőben megsütöttem.

Krém:

4 tojás
20 dkg cukor
pár csepp vaniliaaroma
rum(aroma)
1 tábla (10dkg) tejcsoki
2 ek holland kakaó
20 dkg margarin

A tojásokat a cukorral gőz fölött űrűre főztem, még forrón beletteem a csokit, kakaót, aromákat. Vízfürdőben kihűtöttem. A margarint kihabosítottam, a csokis masszával jól eldolgoztam. Felhasználás előtt még 2x habosítottam.

5 tortalapot megkentem a krémmel, a torta szélét egyenesre vágtam, majd az egész tortát krémmel bevontam, és hűtőbe tettem szilárdulni. A 6. lapot cukormázzal vontam be:

Cukormáz:

15 dkg cukor
2 kk ecet
2 kk vaj
4 kk víz

Egy kislábasban összekevertem, lassú tüzön folyamatos keverés mellett aranybarnára pirítottam/főztem. Ráöntöttem a tortalapra, elsimítottam, és vajas pizzavágóval kijelöltem a szeletek helyét. A kihűlt lapot a jelölés helyén felvágtam, tejszínhabrózsákkal tettem a helyére és tejszínhabbal dszítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...