Keresés ebben a blogban

2010. december 12., vasárnap

Feketeerdő torta



Amiből összeállt:
Kakaós piskóta
csokis/kakaós vajas krém
tejszínhab
fondant







A félgömb úgy készült, hogy sütöttem kakaós vizespiskóta tekercset (250 g cukor, 4 tojás sárgája, 9 ek víz, 150 g liszt, ebből 2 ek kakaó, 1/2 cs sütőpor, 4 tojás fehérje habnak). Ezt zselés meggyel megtöltöttem.

(Mi úgy tettünk el meggyet zselében, de befőttből is lehet csinálni zselatinnal, vagy étkezési keményítővel a levét felfőzni. Legegyszerűbben zselatin-fixet kell hozzákeverni hidegen, és hűtőben hamar megkocsonyásodik. A piskótát előtte meg lehet kenni csokis vajaskrémmel.)

A piskótatakercset felszeleteltem és egy félgömb alakú, folpackkal kibélelt tálat béleltem ki vele (mint a Charlotte-tortánál). A mi tálunk nem túl nagy, fél piskótatekercs elég az egész sütihez. A közepébe egy réteg zselatin fixxel felvert tejszínhabot tettem, majd egy piskóta-karikát, megint tejszínhabot és befedtem a leendő alját piskótával.
Amikor megszilárdult (1-2 óra), kibirítottam, csokis krémmel bekentem, és fondanttal borítottam.
A virágokat kiszúróval csináltam, a közepükben cukorgyöngy van.

A fondant receptet Kiskuktától vettem: Köszönet érte!
Most kísérleteztem vele, és nem vízzel, hanem sk gyümölcslével csináltam, a sötét feketeáfonya, a közepes rózsaszín fekete szeder, a halvány fekete ribizli lével készült. Mindegyikből 1/2 adagot csináltam, csak a sötét 2/3-a fogyott el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...